onsdag 11 januari 2012

Böcker och skräckfilmer

Okej, jag tillhör de här människorna som inte alltid enbart tittar på tv när jag tittar på tv, utan jag sysslar gärna med tjugo andra saker samtidigt, där bland annat läsa böcker är en vanlig företeelse, som jag förvisso till viss del slutat med. Numera är det snarare sudoko eller stickning som gäller, något som min sambo efter mycket om och men vant sig vid.

Men nu har jag funnit ett perfekt sätt att kombinera filmtittande med böcker. För ett tag sedan hittade jag boken 101 Skräckfilmer du måste se innan du dör, vilket känns som en perfekt ägodel för ett par som älskar skräckfilmer.

Än så länge så har vi mest bläddrat i den och konstaterat att vi redan har sett många av filmerna den tar upp. För de flesta klassiker finns ju med; Psycho, The Shining, Poltergeist, Fredagen den 13:de... Men som tur är så återstår mycket för oss att se. Och förutom att ge renodlade tips om skräckfilmer så finns det även korta texter om dem alla som förgyller filmtittandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar