torsdag 27 juni 2013

Kjell Alinge om Science-fiction

Jag har precis fått ett nytt favorit-radioprogram: Niagara med Kjell Alinge. Ni vet, den underbara Kjell Alinge osm hade radioprogrammet Eldorado för många herrans år sedan.

Okej, än så länge så har jag enbart lyssnat på ett enda avsnitt av Niagara, men i ärlighetens namn så var kvaliten och idén kring programmet så pass bra så att jag kommer fortsätta lyssna på det. Avsnittet om science fiction som gick den 16:e juni. Ett avsnitt som jag verkligen rekommenderar alla som liksom jag är väldig fascinerad och intresserad av denna genre, oavsett om det handlar om film eller bok. Mycket väl utvald musik, dialoger från bland annat 2001 - ett rymdäventyr och genomtänkta kommentarer från Alinge. Min absoluta favorit ligger ungefär i mitten av programmet, då Alinge jämför sig själv på morgnarna med Isaac Asimovs robotar och robotlagarna från I Robot.

Avsnittet återfinns här. Tyvärr ligger det inte kvar så länge till, så jag rekommenderar er att skynda dit och lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar